CajsaStina gör vackert välskrivna låtar – som en befriande kram
avPOP Det är svårt att väja den slitna stämpeln P4-pop när CajsaStina Åkerström är tillbaka. De av Peter Kvint landsvägsproducerade sångerna är så radiomogna att kanalen skulle kunna strössla dem över körschemat med förbundna ögon. Ingenstans skulle låtarna skämmas. Vackert välskrivna som en befriande kram mitt i den här mörka tiden som vi tvingas leva i.
Som vanligt är den trösterika rösten CajsaStinas viktigaste byggsten. Varm och med den unika ton som krävs för att ge sån här finkalibrerad pop karaktär. Men den är också ett känsligt instrument. När ”Kid”, en av albumets starkaste låtar både musikaliskt och textmässigt, övergår i den högtravande visan ”Under samma himmel” blir det uppenbart att ”Vreden och stormen” hade tjänat på om sångerskans låtit den sidan av karriären vila den här gången.
BÄSTA SPÅR: ”April”.